Ze względu na specyficzne umiejscowienie systemu odwadniającego, tuż przy torach, system narażony jest na intensywne drgania nawierzchni pochodzące od torowiska, a przy tym na wysokie natężenie ruchu w tym miejscu. Wymagany jest więc, bardzo odporny i trwały system odwadniający.
Przejazd kolejowy zlokalizowany jest 50 metrów od wjazdu do Szpitala Wojskowego, dodatkowo przez przejazd przechodzą liczne trasy autobusowe. Standardowa wymiana odwodnienia z wykonaniem opaski na miejscu, ze względu na długotrwały czas schnięcia betonu, wymagałoby całkowitego lub częściowego zamknięcia przejazdu kolejowego. Zablokowanie trasy wiązałoby się nie tylko ze zmianą organizacji ruchu, ale również z modyfikacją tras komunikacji miejskiej i kosztami z tym związanymi. W takich warunkach najkorzystniejszym rozwiązaniem było zastosowanie odwodnienia z gotową, pełną, żelbetową opaską.
Damian Wroński przedstawił propozycję rozwiązania opartą o system FASERFIX BIG BL 200 i wraz z wykonawcą przeprowadził wizję lokalną przejazdu. Po przyjrzeniu się warunkom panującym na miejscu, Damian dostosował projekt i ustalono, że odwodnienie zostanie dostarczone w 2 odcinkach, każdy po 3,5 m, dostosowanymi pod spadki jezdni. Sam montaż przebiegał bez komplikacja, bez konieczności zmiany organizacji w komunikacji miejskiej. Wymiana koryt również nie zakłóciła swobodnego dojazdu do Szpitala.
Dowiedz się, jakie odwodnienie liniowe będzie najbardziej odpowiednie dla Twojego obiektu.
Wszystkie realizacje